+31 085 004 1668 Hallo@deseostudio.nl
Het schrijven van een goede SEO-tekst kan erg eenvoudig zolang je op de hoogte bent van alle belangrijke ins en outs. Ben je benieuwd waar je op moet letten tijdens het creëren van sterke schriftelijke content? Lees dan vooral even verder! Leer hoe je een goede SEO-tekst schrijft samen met De SEO Studio!

Voor wie schrijf ik mijn SEO-tekst?

Dit is een hele belangrijke vraag die nog wel eens over het hoofd wordt gezien! Je schrijft je SEO-tekst natuurlijk voor de lezer, dit houdt in dat je dus ook vanuit zijn of haar perspectief moet gaan denken:

Naar wat voor informatie zoekt mijn doelgroep? Oftewel: welk product of service moet gevonden worden en wat valt hierover te vertellen? Denk bijvoorbeeld aan de meest gestelde vragen! Maak je website nuttig door de nodige informatie te leveren.

Met welke zoekwoorden wordt er gezocht? Denk aan de demografische eigenschappen van je publiek zoals de leeftijd, identificatie naar geslacht en gemeenschappen. Wordt er binnen deze subcultuur gebruik gemaakt van jargon of synoniemen? Hoe meer je weet hoe beter!

Waarom zoekt mijn doelgroep hiernaar? Waar in de customer journey identificeer jij je potentiële klant? Er zit een groot verschil tussen oriëntatie en het kopen van een service en/of product! Zorg er dus voor dat je tekst hier op aansluit.

Brengt dit je al op ideeën? Misschien dat het volgende voorbeeld je helpt:

Voorbeeld: Je bent een kapper gespecialiseerd in krullend haar en opent een nieuwe vestiging in Amsterdam. Dit gebied is geheel nieuw voor je! Amsterdam is een grote stad en heeft veel aanbod in veel verschillende soorten kappers. Maar hoe komen ze tijdens hun oriëntatie bij jouw kapsalon uit?

Op je website zou je simpele vragen over je specialiteiten en locatie kunnen beantwoorden, zoals:

– Wat is een goede kapsalon voor krullen in Amsterdam?
– Wat is een goedkope kapsalon voor krullen in Amsterdam?
– Welke kapsalon in Amsterdam heeft goede recensies?
– Waar zijn goede kapsalons voor krullen dichtbij Amsterdam?

Maar de situatie kan er ook anders uitzien:

Bijvoorbeeld: Je bent een bestaande kapper in Amsterdam en hebt al een bestand aan klanten. Maar je hebt sinds kort een nieuwe productlijn binnen je collectie die je via je online webshop wilt verkopen. Deze denk je potentieel te kunnen verkopen aan je bestaande klanten. Hoe pak je dit aan?

In dit geval deel je informatie op basis van je kennis, zoals:

– 3 tips voor het verzorgen van krullend haar
– Met deze producten geef jij je krullend haar een optimale boost!
– Je krullend haar gezond houden doe je zo!
– Gun jezelf een verwenmoment met deze producten voor krullend haar!

Dat valt nog best mee, toch? Met deze voorbeelden weet jij hoe je in het vervolg goede SEO-teksten kunt schrijven die aansluiten op de behoeften van jouw lezer.

Hoe kan ik mijn SEO-teksten verbeteren?

Schrijf jij al je SEO-teksten zelf? En zou je het fijn vinden als een SEO-specialist met een frisse blik meekijkt? De SEO Studio helpt! Naast het creëren van een pakkende tekst moet je namelijk ook bewust zijn van alle technische aspecten achter het schrijven. Denk hierbij aan:

K

Een geïndexeerde website

Hiermee staat jouw website als adres aangeschreven bij Google.
Voldoen aan het algoritme: Dit behaal je door het leveren van relevante, correcte en up-to-date informatie.

K

Aangename wachttijd

Zorg ervoor dat je bezoekers niet te lang moet wachten totdat een pagina volledig geladen is. Dit zorgt ervoor dat ze je website snel verlaten!

K

Headings

Maak je pagina overzichtelijk voor de bezoeker door de juiste headings toe te passen op je website.

K

Zoekwoorden

Hoe relevant zijn de zoekwoorden die je gebruikt? Zorg ervoor dat deze frequent worden gebruikt in je tekst! Denk hierbij ook aan synoniemen.

Klinken deze termen jou onbekend ter oor? Kies er dan voor om een SEO cursus te volgen bij De SEO Studio! Hier zorgen wij ervoor dat jij binnen no-time je SEO kunt verbeteren en het optimale eruit kan halen! Klaar voor meer bezoekers op jouw website?