+31 085 004 1668 Hallo@deseostudio.nl

In deze moderne wereld zijn er tig mediums om interactie te zoeken met allerlei doelgroepen. Binnen de marketing -en communicatiewereld is content creatie daarom een cruciaal aspect!

Content is namelijk nodig om je doelgroep te informeren, overhalen of aan te sporen tot een vorm van actie. Zo zijn er vele verschillende vormen van content die je kunt gebruiken. Hierbij kun je denken aan een tekst, foto & video, maar ook spraakopnames zoals een podcast!

Iedere vorm van content biedt een verschillende doelstelling. Tekst kan bijvoorbeeld op vele manieren geïnterpreteerd worden, terwijl een spraakmemo juist gemakkelijk de achterliggende emoties van het bericht kan doorgronden. Hetzelfde geldt voor foto’s, denk bijvoorbeeld aan een museum vol schilderijen. Iedere kunstenaar heeft weer een andere motief achter elke creatie. Dit valt vaak niet via het blote oog te achterhalen, tenzij je al bewust bent van de onderliggende boodschap.

Ben jij benieuwd wat voor content jouw doelgroep het meeste aanspreekt? Pak alvast pen en papier en start je content creatie proces bij De SEO Studio!

Wat is content marketing?

Zoals je inmiddels weet worden er verschillende vormen van content gebruikt voor andere doeleinden. Dus wat is content marketing nou precies? Hier hebben wij een simpel antwoord op!

Tijdens het gebruik van content marketing focus jij je op de behoeften van je doelgroep. Welke informatie hebben zij nodig om overtuigd te raken van jouw product of diensten? Het verspreiden van deze informatie doe je door middel van zowel on -als offline media.

content-maken-waar-je-goed-mee-scoort

Dit varieert dus tussen bijvoorbeeld social media als billboard of poster reclame. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je hiermee meer klanten werft en een bestand aan potentiële klanten overhoudt! Hiermee kun jij de eerste stap van de customer journey (awareness) afstrepen.

Heb jij de drive in je om je eigen content marketing te beheren? Houd er dan rekening mee dat je deze content balanceert over verschillende soorten mediums. Hierdoor is het voor je doelgroep eenvoudiger om je te vinden.

Verschillende soorten content

K

Owned media

Het woord geeft het al weg; je eigen media! Voorbeelden hiervan zijn een (SEO-proof) website, social media of e-mail. Hiermee heb jij volle controle over hoe jouw potentiële klant je ziet.

K

Earned media

Met je “verdiende” media zorg je ervoor dat er over je geschreven wordt. Met deze publiciteit wordt jouw product of service in de schijnwerpers gezet!

K

Paid media

Wil jij je eigen media een boost geven? Dan kun je er altijd voor kiezen om betaald te adverteren via de radio of een advertentie in de krant/magazine!

Merk je dat je website lastig vindbaar is in Google? Maak dan gebruik van het makkelijk uitbesteden aan je SEO bij De SEO Studio. Zo heb jij volledige macht over je content marketing zonder hier te veel werk aan te hebben!

Content management, hoe doe ik dat?

Hoe beheer jij je content? Met content management zorg je er voor dat al jouw media kanalen up to date zijn! Van het creëren van nieuwe inhoud tot het publiceren hiervan. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan je website of social media accounts.

Het is erg belangrijk dat je op elk kanaal dezelfde soort tone of voice en huisstijl gebruikt. Zo kan je doelgroep je sneller herkennen! Dit doe je bijvoorbeeld met een goede slogan of een creatieve manier van schrijven met of zonder het gebruik van jargon. Ook komen hier technische aspecten om de hoek kijken! Om vindbaar te blijven in Google moet je goed op de hoogte blijven van de zoekwoorden die jouw potentiële klant gebruikt. Daarnaast is het ook belangrijk dat je website functioneel is voor de bezoeker. Denk hierbij als voorbeeld aan de laadtijd van de pagina’s, de indeling en het kleurenpallet wat je gebruikt!

Geeft dit jou al wat meer overzicht? Voer dan eens een content analyse uit om na te gaan hoe up to date jouw content management is. Of laat het onderhoud gemakkelijk uitbesteden zodat jij je kunt focussen op de dingen die jij leuk vindt om te doen!

Bespaar gemakkelijk je tijd met content planning!

Neemt social media veel tijd voor jou in beslag en wil je content creëren? Dan is content planning de perfecte strategie voor jou. Via deze simpele weg gebruik jij dezelfde content op meerdere platformen.

Heb je bijvoorbeeld een blog geschreven waar je veel tijd in hebt gestoken? Gebruik dan gemakkelijk een aantal belangrijke bulletpoints uit deze blog en deel deze op je Facebook-, Instagram- of Twitteraccount. Ben je erg actief op YouTube en kost het je veel tijd om een goede video in elkaar te zetten? Haal dan korte stukken uit je video om een korte preview te maken. Deze kun je tevens delen op Instagram Reels of TikTok!

 

Met handige programma’s als Later kun jij gemakkelijk van tevoren je content planning maken. Zo heb je een mooi overzicht van je feed en hoef je niet telkens rekening te houden met het posten van de berichten. Erg prettig, toch?

Je eigen content creatie maken!

Yes! Jij bent nu compleet op de hoogte van alle ins en outs. Nu wordt het tijd om je eigen content creatie te maken! Om dit gemakkelijk te doen raadt De SEO Studio je aan om stukje bij beetje de tekst door te gaan en zo een stappenplan voor jezelf te maken:

  1. Voor wie maak je content?
  2. Welke boodschap wil je hiermee brengen?
  3. Via welke medium(s) breng je dit bericht?
  4. Hoe moet je content eruit zien?
  5. Hoe frequent post je op social media?

Met gebruik van de handige tools en tips kom je al een heel eind! Ben jij er klaar voor om je eigen content creatie te maken? Ready? Start.. GO!