+31 085 004 1668 Hallo@deseostudio.nl

Als jij een woord intypt in de zoekbalk, hoe doe je dat? Of nog beter, welke woorden typt jouw potentiële klant in? Het is heel belangrijk om hierover na te denken als je jouw website maakt. Je gaat namelijk gebruik maken van specifieke zoekwoorden, zodat jij als eerste te zien bent in de zoekresultaten. Hierdoor heb je een grotere kans om jouw product of dienst te verkopen. 

Waarom gebruik je een zoekwoord?

Zoekwoorden zijn termen die jouw potentiële klant in de zoekbalk intypt. Aan de hand van deze woorden komen de beste resultaten tevoorschijn. Bovenaan staan de resultaten die volgens Google het beste aansluiten op jouw ingevoerde term. “Goede” resultaten zijn website’s die informatie bevatten over een bepaald onderwerp, of antwoord geven op een vraag.

Verkoop je bijvoorbeeld jeans in extra lange maten? Dan kan je termen gebruiken, zoals: ‘jeans extra lang’ of ‘jeans voor lange mensen’ zijn. De zoekwoorden verwerk je in de teksten op jouw website. Pas wel op dat je niet te vaak dezelfde woorden gebruikt. Google kan je teksten hierdoor zien als spam. 

Op welk zoekwoord wil jij gevonden worden

Extra tip voor zoekwoord onderzoek

Focus je op meerdere termen die aansluiten bij het hoofd zoekwoord. Als je iets op zoekt zijn er talloze manieren om het te verwoorden. Ieder mens is anders, dus ieder mens zoekt anders in de zoekbalk. Hierdoor is het erg belangrijk dat je zoveel mogelijk variaties in kaart brengt.

Je kan dus op zoek gaan naar goede synoniemen. In plaats van “jeans extra lang” kan je bijvoorbeeld zeggen: “broeken voor lange benen”.  Met deze verschillende zoekwoorden kan jij nog eenvoudiger gevonden worden, en sta je dus sneller bovenaan. Kun jij wel wat hulp gebruiken met het vinden van de juiste zoektermen? Graag kijk ik met je mee.

Samen jouw zoekwoord in kaart brengen?

Dat kan tijdens De SEO Studio Brainstormsessie! Samen gaan wij aan de slag met een zoekwoord onderzoek voor jouw bedrijf. Tijdens de sessie beginnen met met het in kaart brengen van jouw doelgroep. We achterhalen hoe zij denken en vertalen dit in relevante zoektermen. 

Natuurlijk gaan we ook even spieken bij jouw concurrenten. Welke zoekwoorden gebruiken zij? En hoe worden zoekwoorden ingezet? Als laatste stap verwerken we de zoektermen in jouw content planning. Na het voltooien van al deze stappen kun je direct aan de slag met het optimaliseren van jouw website.

Ben jij er helemaal klaar voor om aan de slag te gaan met het SEO-proof maken van jouw website? Neem gerust contact op. Samen gaan wij kijken naar jouw website en het gebruik van zoekwoorden. Wil je meer lezen over SEO? Bekijk dan verschillende blogs over SEO en website optimalisatie.⠀⠀

Meer marketing tips en trics?

Meer marketing tips en trics?

Meld je aan voor De SEO Studio nieuwsbrief en krijg toegang tot de Academy en Facebook Community.

Leer andere ondernemers kennen, deel en verkrijg informatie over interesante marketing onderwerpen.

Klaar om jouw business een boost te geven?

Yes, je bent aangemeld! Check je inbox.