Veel ondernemers hebben als doelstelling het online zichtbaar zijn. Maar wat is dit nou eigenlijk? Hier vertel ik je meer over in deze korte blog.

Je hebt een website, Facebook pagina en Instagram account voor je bedrijf. Is online vindbaarheid dan het hebben van volgers? Of misschien wel het adverteren waardoor je die volgers krijgt? En wanneer je dit hebt bereikt, was dat het dan? Nou, nee! Zeker niet. Bij het online zichtbaar zijn moet je eigenlijk denken aan het totaalplaatje.

Het totaalplaatje? Yes, alles!
Natuurlijk hoort hier je owned media bij, maar daarnaast is het belangrijk dat al je activiteiten gericht zijn op je doelgroep. Hierbij kun je denken aan een landingspagina die zo moet zijn ingericht zodat het converteert. Om te achterhalen wat voor jou beter werkt, kun je ervoor kiezen om het ‘a/b testen’ in te zetten. Je kan zichtbaar zijn, maar bij de verkeerde doelgroep waardoor je alsnog je product of dienst niet wordt verkocht.

Welke strategie gebruik ik dan?
Dit is een vraag die ik heel vaak krijg, en eigenlijk is het antwoord altijd hetzelfde. Alle strategieën zijn anders, want niet alles werkt voor iedereen. Het is belangrijk om op zoek naar ideeën voor jouw strategie. Verkoop je bijvoorbeeld een product die niet perse ‘nodig’  is, creëer dan de behoefte. Dit kun je doen door advertenties of een samenwerking met een influencer. Bij het aanbieden van diensten is dit net omgekeerd. Vaak heeft je doelgroep jouw dienst wel nodig. Hier zit dus wel duidelijk verschil in. Laat je doelgroep weten waarom het prettig is om met jou samen te werken in plaats van met een ander.

Denk aan je tone of voice
De manier waarop jij je doelgroep aanspreekt moet wel passend zijn. Dit begint bij het bepalen of je jij of u gebruikt in het schrijven van je teksten. Hoe vaker je iets doet, hoe meer je leert. Zo weet je waar je doelgroep geïnteresseerd in is en kan je dit fine tunen.

Heb je een vraag over jouw online zichtbaarheid? Ik help je graag! Stuur mij gericht een mailtje.

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!