Wil jij meer inzicht in de huidige posities van je websites? Maak dan gebruik van SEO-tools! Iedere marketeer maakt hier gebruik van, omdat dit het werk een stuk makkelijker maakt. Dankzij deze tools is het namelijk makkelijk om te zien wat goed gaat op je website en wat niet. Daarnaast helpen de tools ook bij het optimaliseren van je content en het verkrijgen van een hogere score in Google. Een nadeel van deze tools is dat ze vaak ontzettend veel geld kosten, maar no worries! Er zijn ook aantal SEO-tools die gratis zijn en ik heb vijf van mijn favoriete Google tools voor jou op een rijtje gezet.

1. Google Analytics

Vind je het lastig om een keuze te maken voor jouw SEO strategie? Dan mag je Google Analytics zeker niet missen in jouw gratis tool pakket! Of je nou de bezoekers bij wil houden, demografische gegevens of apparaat gebruik. Het kan allemaal met Google Analytics. Dankzij dit systeem krijg je inzicht in het verkeer op je website. Waar komen zij vandaan? Welke pagina’s bezoeken zij? En op welke pagina wordt de site verlaten?

Bekijk nu Analytics.

 

2. Google PageSpeed Insights

Op de dag van vandaag is de snelheid van je website ontzettend belangrijk voor je ranking. Met PageSpeed van Google kun je de score van jouw site meten. Dit is op een schaal van 0 tot 100. Hoe hoger je score, hoe beter de prestatie van de pagina. PageSpeed kijkt onder andere naar de afmetingen afbeeldingen op je website.

Test nu jouw pagina’s met PageSpeed Insights.

 

3. Google Search Console

Ben je benieuwd naar je huidige organische posities? Of wil je tip om de positie van je website te optimaliseren? Of zie je graag op welke zoekwoorden je bezoekers jou vinden? Alles wat je moet oplossen vind je in Google Search Console. Je kunt onder andere.

– Inzicht in je SEO prestaties

– Crawl- en indexeringsproblemen worden geïndexeerd

– Eenvoudig je sitemap indienen

– Versnelling voor indexering aanvragen

– Interne en en backlinks bekijken

Ga naar Google Search Console.

 

4. Google Data Studio

Met Google Analytics kun je het gedrag van je gebruikers bekijken, maar hoe fijn is het om hier een overzichtelijk rapport van te maken? Google Data Studio is hier perfect voor! Je kunt zelf bepalen welke gegevens worden opgenomen in het rapport. Kies bijvoorbeeld voor de real time analytics gegevens, land van herkomst of CTR. Je stelt alles een keer in, en verder doet Google Data Studio het werk. Je gebruikt deze tool om tijd te besparen met het maken van je maandelijkse rapportages.

Bekijk Google Data Studio.

 

5. Google Mijn Bedrijf

Om de concurrentie met landelijke bedrijven te verkleinen, is Google Mijn Bedrijf ideaal om te gebruiken. Je kunt namelijk jouw bedrijf aanmelden zodat je zichtbaarheid vergroot, waardoor je sneller wordt gevonden. Het fijne is dat jouw bedrijfsprofiel verschijnt wanneer iemand informatie opzoekt. Op het profiel van je bedrijf kunnen klanten recensies achterlaten, wat betrouwbaar overkomt.

Klik hier voor Google Mijn Bedrijf.

 

 

Zoals je ziet kom je zeker een eind dankzij deze gratis tools. Heb je hulp nodig bij het gebruiken of instellen? Neem gerust contact met mij op!

 

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!